søndag den 10. november 2013

Chokoladekage

Denne kage er, som mange af mine kager, tilberedt ud fra opskriften fra Drømmekagen fra Brovst.
Jeg har her, som tidligere valgt at skifte noget mel ud med cacao og tilsætte ekstra margerine.
Jeg afsluttede med at overtrække den med et tyndt lag glasur med kokosmel i, meget lækkert og helt enkelt, helt som min skønne Mand helst vil ha´sin kage !!





Dej :

4 Æg, 300 g. Sukker, 200 g.Mel, 50 g.Cacao,3 Tsk. Bagepulver, 2 Tsk. Vanilie, 2 dl.Mælk og 100 g.Smør

Æg og sukker piskes, mælk og margerine koges op, de tørre dele blandes.
De tørre dele tilsættes æggeblandingen og den lettere afkølede mælkeblanding tilsættes til sidst.
Dejen kommes i en bradepande str. 23 x 33 cm 
Kagen bages midt i ovnen på 200 grader i 30 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar