lørdag den 2. november 2013

Cheesecakes

Så fik jeg endelig prøvet at lave Cheesecake, hvilket jeg har haft lyst til i mange år, uden at det blev til noget.
Jeg fandt en opskrift på Alt for damerne som var dejlig nem at gå til, også selv om jeg faktisk aldrig selv havde smagt en Cheesecake før !
Lysten til at lave denne kage kom fordi min kære Søster altid har haft smag for den og så skulle det jo prøves så Hun kunne glædes med den (og nu har jeg også smag for den) !!
Jeg fik lavet to inden for kort tid da vi havde besøg fra Tyskland og han var så vild med den første at han ønskede endnu en ........... den fik også hurtigt ben at gå på !
Den første lavede jeg med solbærgele´og den næste med hindbærgele.
Solbærgele er jo noget "stærkere" i smagen og ikke helt så børnevenlig som Hinbærgele.
Et par gode råd hvis I afprøver denne kage, som klart kan anbefales;

  • Husk at bruge bagepapir i bunden af springformen, det bliver så meget nemmere at løsne den fra formen ( hvilket jeg erfarede med min første).
  • Lad kagen sætte sig, min.30 på køl før I hælder den flydende saft/gele henover.


Med Solbær


Med Solbær (og formens bund...)

Med Hindbær


Med Hindbær

Ingen kommentarer:

Send en kommentar