fredag den 30. november 2012

Julemuffins

Sådan bages Julen ind i en muffins :-)
Havde lyst til en duft og smag af jul og kikkede lidt på nettet efter inspiration og inden jeg fik set mig om stod jeg med de skønneste muffins som, for mig, virkelig smagte af jul.
Det endte med disse Brunkagemuffins kan de vist godt kaldes, som jeg kom frem til efter inspiration på Dr.Oetker´s hjemmeside som havde en opskrift på peberkagemuffins !
Jeg har tyllet med hvid ganace og pyntet med lidt hjemmelavet fondantpynt, hvilket bestemt ikke gør dem mindre uimodståelige !
- De er meget nemme at bage så det er bare at komme igang !





Ingredienser:
100 g Groft hakket kold Marcipan
175 g Smør
175 g Sukker
4 æg str. M
1 brev Dr. Oetker Brunkagekrydderi
150 g hvedemel
100 g hakket hvid chokolade

Tilberedning:
Rør smør og sukker blødt. Pisk æggene i ét ad gangen, til massen bliver cremet og luftig.
Bland brunkagekrydderi og hvedemel, og rør det i dejen. Rør til sidst marcipan og chokolade i, og fordel dejen i muffinformene.  Jeg fik 12 stk !

Bag kagerne midt i ovnen ved 180° C varmluft i 20-25 minutter.


God fornøjelse !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar