torsdag den 31. maj 2012

Mazarinmuffins

Jeg har igennem årene haft rigtig stor fornøjelse af denne opskrift og vil hermed sende den videre.
Den kan bruges som en bradepandekage, som lagkagebund og til muffins, alle med stor fornøjelse.
Tilsættes der grøn frugtfarve kan den bruges som "giftkage" til børnefødselsdag hvor den gør stor glæde !

På det sidste har jeg afprøvet den med hvid ganache 1:1 ovenpå og pyntet med hjemmelavet fondantpynt og tro mig,, det var lækkert !

Som kagebund uden farve


Som Muffins med grøn frugtfarve

6 Æg
500 g Sukker
500 g Mel
500 g Margerine
2 tsk. Bagepulver
2 tsk. Vaniliesukker
2 spsk. Mandelessens
4 dl. Mælk

Sukker piskes med æg, de tørre dele sigtes sammen og mælk, margerine, essens gives et let opkog.

De tørre dele piskes i æggeblandingen hvorefter mælkeblandingen piskes i.

Dejen fordeles i forme eller hældes i en bradepande e.l og sættes herefter i en kold ovn på 175 grader,
bages i 30 min.
Dog kun 15-20 min. hvis det er muffins !

God fornøjelse :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar