fredag den 4. maj 2012

Guitarkage til en konfirmand

Så gjorde jeg det igen,igen..Lovede at lave en kage som viste sig at skulle afleveres imellem 2 x 12 timers vagter !
Denne gang var det en noget speciel opgave jeg havde fået, min chef´s søn som skal konfirmeres imorgen, spiller elektrisk guitar og kagen skulle være formet som en guitar ( hvilket betød at den ikke kunne være i kølekabet og derfor skulle laves i sidste øjeblik udover at kagen var lagt sammen i dele ).

Kagen er Red velvet tilsat mandler og sirup i den ene halvdel, den anden alm.Red velvet, fyldt med hvid ganache.

Den er overtrukket med hjemmelavet fondant og de små kager omkring guitaren er trøffelroulade udskåret i skiver hvorpå der er tyllet hvid ganace og pyntet med hjemmelavet fondantpynt.

Der skulle strenge på guitaren  i form af lakridssnøre men disse snoede en del ( skulle have haft dem strukket natten over ) så denne opgave er pålagt Chefen ;-)
Man lærer hele livet.... og jeg har allerede selv opdaget mangler ved kagen men mener ellers selv jeg er sluppet godt afsted med den !

Mht. smagen, så håber jeg virkelig den vil smage dem !

Stort tillykke Peter :-)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar