lørdag den 16. juli 2011

Opskrifter

Der er måske nogle der har tænkt på hvilke opskrifter jeg har brugt/hvilke kager jeg bager.
Men det er forskelligt efter de ønsker familie og venner kommer med og hvem jeg bager til.

Jeg bruger ofte en dej baseret på Drømmekagen fra Brovst hvor jeg, hvis det skal være en chokoladekage,
tager 50 g. mel fra og tilsætter 50 g. cacao og 3 tsk.vanilie.
Kagen er nem at arbejde med når den skal skæres og lægges sammen !

Mht. fyld så har jeg ladet mig inspirer af andre på netttet.
kagemor har bl.a denne opskrift liggende Marmelade Mousse .
Himmelske kager har denne liggende Chokolade ganache , som både er god til fyld og til opsmøring.
Men led på nettet ......og I vil finde !

Der er så mange gode opskrifter på nettet at jeg ikke umiddelbart finder det nødvendigt at skrive så meget om hvilke jeg bruger da det for mig er det nye med dekorationen der er focus lige nu.
Bagningen har jeg dog altid nydt, Fondanten og dekoreringen gør det bare mere spændende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar