søndag den 22. december 2013

Tyllede Vanilliekranse

Så fik jeg lige en anledning til at afprøve Blomsterberg´s vanilikranse.
Min søster og jeg har fra vi var meget små, haft den tradition at julebage med mormor og efter vi mistede hende har vi forsøgt at holde traditionen ved lige sammen med vores børn, de år hvor det lykkes os at holde fri sammen.
Men da min goé gamle røremaskine (fra mormor) røg sig en tur sidste år og den nye ikke har denne funktion må vi i år ty til andre løsninger og så var det at Blomsterberg kom ind i billedet.
De kan klart anbefales. Jeg valgte at bage dem med almindelig vanillie og bruge mandelmel i stedet for selv at blende mandler og de smager skønt. De er rigtig sprøde.
Dog er der en grund til at de skal sprøjtes ud straks idet dejen bliver for sat/hård til at tylle hvis den ligger for længe og så tog det da lidt tid at få formen acceptabel hi hi... Øvelse gør mester !!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar