torsdag den 5. april 2012

Silikoneforme eller papirforme

Jeg er ikke længere i tvivl, det er absolut papirformene der er mine favoritter når der skal bages muffins.
Det var som om varmen ikke blev fordelt jævn i silikoneformene.
Kagerne blev ikke jævne og sad fast i silikoneformene og jeg ville egentligt gerne bruge dem for at undgå at man skal sidde og pille papiret af kagerne.
Håbede  man kunne vippe dem ud af silikoneformene uden problemer Meeeen Nej !!!!

Jeg havde skyllet formene i koldt vand lige inden brug som det anvise men man skal måske bruge noget fedtstof i form af spray e.l

Her et par billeder af resultatet hvor jeg endelig fik afprøvet opskriften på Redvelvet fra Anettes Kager
kagerne er skønne og dejlig svampede, lige mig !

Silikoneformene


Papirformene fra Din kage

2 kommentarer:

  1. Har kun brugt mine små silikone forme til kager med meget smør i , og de har været lige til at poppe ud...

    Men mine store forme, plejer jeg også bare at skylle med vand inden dejen hældes i, og det har virket fint..

    Måske du skal give dem en chance mere :-)

    Rigtig god påske

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hm hm måske jeg skal give dem endnu en chance !

      Også en rigtig god påske til dig ;-)

      Slet